Graviditetsbegär

Under min graviditet med Melissa ville jag i början ha pepparsalami(!!!) något som jag inte alls gillade innan eller efter den perioden. Sedan var det också gröna äpplen, något som håller i sig även denna graviditeten! Sen tålde jag inte pizza, chips och annat onyttigt. Mådde riktigt illa av lukten! Felix färdigrätt Pasta Alfredo var något som jag heller inte kunde vara utan, så fruktansvärt gott! Även nu, mår illa när jag äter det men det är sjukt gott, haha! Allt detta var under de första 3 månaderna ca. Äpplena höll i sig längre!

Nu är det ganska likt som förra, kunde i början inte vara nära chips tex. Pepparsalamin har jag dessutom klarat mig utan, hehe. Men jag suktar efter allt som är fräscht, speciellt då äpplen(!) men också äppeljuice, ice tea peach, apelsin (har länge undrat hur apelsin och nudlar skulle passa ihop, är väldigt sugen men har ännu inte vågat prova).


Illamåendet har förresten gått över nu :) Inte helt men nästan! Om man jämför med förra graviditeten så om jag minns rätt så mådde jag mer illa denna graviditeten men kräktes mer förra. Skönt att det är påväg att gå över nu iaf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0