Alfred eller Rullgardina?

Så ska man hitta ett namn också!
Dessvärre har jag märkt att jag inte tycker om några tjejnamn, lite knepigt! Josefin och Melissa är väl de enda jag är nöjd med, haha! Älskar namn som Richardo och Christoffer.. det ena för osvenskt och det andra en släkting. Jag kan inte döpa mina barn till något som någon annan i min omgivnig heter, det går bara inte. Namnet som jag väljer ska vara bara mitt barns namn inte delas med 10 andra i släkten, vänkretsen.. ja ingen egentligen. Men sen vill jag ju inte heller ha så ovanliga namn som Dora eller så vanligt som Emma, heller inte så medelgammalt som Majvor.. Och inte ett lättretat som Britta. Jag vill ha långa namn! Jasmine, det tycker jag om! Men funkar det på en blond, blåögd flicka? Som Richardo på en blond blåögd pojke. Richardo och Melissa... Melissa och Jasmine.. Njaaaa!?

Här är de namn som lyckas komma med på kanske-listan:

Pojke: Flicka:
Alphons*                  Ayleen
Hugo                        Cassandra
William                     Emelina, Emilina
Jasmine


*Redan planerat till Melissa om hon hade visat sig vara en pojke



Säger inte nej till tips! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0