What do You want to do before you die?

Detta är, tro det eller ej, ett program på MTv där man få följa fyra unga män (drygt 20år) på deras resa,.. genom USA? (Har bara sett en gång och såg typ bara slutet, haha) Syftet med resan är iallafall deras lista! Detta är ungefär som Erik och Mackans: 99 saker att göra innan jag dör. Deras plan är att åka runt och checka av saker på sin lista samtidigt som de hjälper andra att checka av något från sin. Det jag såg av dagens avsnitt var att en av dessa killar skulle smyga in på ett bröllop, där han inte kände någon, och hålla ett tal. Han gjorde det :) skitkul var det haha! Men sedan hade dom även träffat en man som inte (vad det verkade som) haft kontakt med sin son på 17 år, antar att sonen var 17. Killarna letade rätt på sonens telefonnummer, ringde honom, presenterade sig och förklarade varför de ringde. Killen, vi säger Gustav, sa faderns namn och undrade om han visste vem det var, vilket han visste. De pratade lite och bestämde att höras av dagen efter. Gustav&Co begav sig till fadern och sa att de hittat hans son, han fick sonens telefonnummer.. Nu var resten upp till honom. Det var helt underbart att se! Jag började självklart gråta när pappan ringde upp sin son.
Detta var vad han, fadern, ville uppnå innan han dog. Kontakten med sin son.

Jag hade ju en Innan 30 check lista, tror inlägget heter Check! där jag skrev ner de sakerna jag vill ha gjort innan jag fyllt 30. Det var mest resor, men mycket roliga upplevelser, hoppas jag :)
Men det var innan just åldern 30 och det var mer roliga saker. Men vad vill jag uppnå innan jag dör? Det finns så mycket gott jag vill tillföra världen!!

-Bli fadder till ett behövande barn
-Leva med mina barn, så länge jag bara kan
-Rädda ett liv

Det finns så mycket! Men detta är de som ligger i ledningen!



Vad vill du göra innan du dör?


Kommentarer
Postat av: Pauline

Jag vill göra massor av saker innan jag dör! Jag vill studera utomlands, jag vill jobba i ett behövande land, och jag vill ta emot fosterbarn, eller vara avlastningsfamlilj när mina egna barn blir stora :D

Och sen ska jag gifta mig också, och åka på smekmånad! :D

Och jag ska vidareutbilda mig till rektor, specialpedagog eller pedagogikforskare! :D

2012-02-09 @ 08:53:30
Postat av: Svar:

Det låter jättebra!! Så skönt det är att ha mål i livet :D / Josefin

2012-02-10 @ 01:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0