Byggar-as och trotsis, woopa!

I över en vecka nu så har hyresvärden varit ovanför oss och bankat från tidigt på morgonen till in på dagen.. I början trodde jag att det var grannarnas love-making som i seg takt störde mig vid frukost.. haha.. blää!? Men nej! Dom renoverar! När dom ändå håller på så kan dom ju komma ner en trappa, finns säkert något att göra här med..? ;)
Funderar på att gå upp å köra pregnant ninja-style on their asses..




Haha what the..!?


Imorse vid frukosten så ställde jag mig faktiskt å kokade risgrynsgröt! Dock hade jag i för mycket kanel, för lite socker, och smöret har jag ingen aning om hur mängden ska va men körde på lite bara. Men det blev faktiskt rätt gott, om man sockrade det till det oändliga. Fantastiskt mycket godare än vad det såg ut iallafall :) Melissa min lilla snutt skulle bestämt ha på kanel istället mellan varje sked. Till slut doppade hon kanelburken i gröten och slickade av från den istället, så jag ställde in den i skåpet.. Det var då helvetet bröt ut.. Den redan väldigt trötta lilla flicka började skrika sig röd i ansiktet och vart helt hysterisk. Och hon som vägrar säga mamma utan kallar mig pappa/babba istället satt nu i sin stol och sa (läs: skrek) mamma.. klart, högt och tydligt. Pfft, så nu passar det!? Haha ne men det är verkligen bara när hon är riktigt ledsen eller arg som hon säger mamma, annars verkar det som om hon inte kan..? Hon kunde ju när hon var mindre.. Dock har 'pappa' alltid varit det ledande ordet. Fast det är (oftast) mig hon står och rycker i. Haha jaja.. 
När det gick över vägrade hon att ta av sig plasthaklappen som hon annars oftast hatar att ha på sig.
Hej trotsåldern!?

Nu sover hon iallafall!


Trots allt detta har det ändå varit en härlig morgon! Melissa och jag borstade tänderna tillsammans, vilket verkligen är roligt :) Hon tittar på mig och tar efter, står å småspottar sedan tittar upp på mig och fnissar, haha snuttan! ♥



En jättefin bild på mig och Snutt när hon var mindre.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0