Även bebisar måste vila

Som jag skrivit förut har jag varit så orolig under denna graviditet, har varit väldigt jobbigt. Har varit rädd och varje dag trott att jag fått missfall.

Inatt drömde jag att jag fick det, det var hemskt. Jag kände verkligen i hjärtat hur ledsen jag var i drömmen och hur verkligt det blev när jag förstod att mitt barn var borta, för alltid. Den lilla pojke jag väntat på.. fanns inte. Usch, det är sånt här man inte ska skriva ut i en blogg, det här vill man inte minnas, det här ska man inte tänka på! När jag vaknade imorse var jag ledsen och förvirrad. Jag la handen på magen.. där låg han ♥ Jag blev så lugn och glad!

Det jag måste komma ihåg är, att även bebisar måste vila! Jag kan inte förvänta mig att känna sparkar och rörelser hela tiden. Vilket jag vill känna annars får jag för mig att något hänt. Jag måste helt enkelt tagga ner! Igår fick jag otroliga magsmärtor, tänk er glas-splitter i magen, kokhett glas-splitter. Det skar och ´brände´något så fruktansvärt. Självklart trodde jag det värsta. Men det gick över någorlunda fort, jag la mig ner i fosterställning och väntade ut smärtan. Haha usch! Som tur var så var jag hemma hos mamma och Kim satt bredvid mig och klappade mig på magen, ♥

Melissa sover, jag har nu suttit i soffan ca en timme o tittat på tv. Det har varit mycket aktivitet i magen! :D Men självklart när jag lägger handen på magen eller stannar upp med det jag gör för att koncentrera mig på rörelserna och riktigt känna efter så slutar han, haha! Bus ♥ man kan ju inte få allt ;) ..än. Jag känner och ser flera tecken varje dag som visar att vårat barn mår bra. Det sparkar, bubblar när han rör sig och magen rör sig :) Melissa låg mycket på högra sidan (från mitt håll sett), Bebisen ligger mer på vänstra sidan, tycker jag :)


Positivt tänkande! Kärlek!





Avslutar med en underbar bild
Kim & Melissa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0