Min mage hickar..



Igår firade jag och Kim två år. Satt faktiskt bara hemma å myste. Tände ljus i hela lägenheten, jättefint blev det :) Älskar honom!<33 Har faktiskt varit skönt nu när vi inte setts lika mkt som vi brukar, det tycker vi båda. För då när vi väl träffas så känns det mycket roligare. Vi är mer avslappnade och låter varandra va, vi e inte på varandra lika mkt. Skönt för Kim att få ta paus från mitt humör ibland ;)



Nu börjar det hända grejer i magen! Har kommit så långt i graviditeten (v 32) så jag faktiskt känner mitt barn, lite iaf. Jag vet på ett ungefär hur hennes dygnsrytm är. Jag vet att hon ligger mest på högra sidan av magen (från mitt håll ;D) så det buktar ut och magen ser helt sne ut! Något som började för några veckor sen är en pulserande känsla i magen, känns även utanpå. Det händer oftast på kvällarna när jag sitter vid datorn t ex. Tror att det är att hon har hicka, men jag är inte säker. Har oxå kännt en sorts krampande och brännande känsla där nere som livmodern börjar. Funderar på ifall det kanske är sammandragningar. Har läst att man börjar känna dom lite smått de sista månaderna. Bebisen har kännt av dom länge men att det är först mot slutet som mamman känner dom. Dom blir starkare och till slut är dom så starka att man kan föda, då är man framme vid slutet av graviditeten. Ska prata med barnmorskan! Har oxå börjat få ganska ont i ljumskarna, är öm, känns typ som träningsvärk. Så jag ska kanske börja på sjukgymnast eller få ett graviditetsbälte. Får även kramp i vaderna ganska lätt när jag sträcker på dom, men det är ganska vanligt. Har förut fått kramp i högerbenet å får halta men det hänger bara i i max en minut sen försvinner det, så är det dock inte längre å det e ju skönt :) Har oxå haft lätt att bli yr, skakig och illamående men det var antagligen för att jag inte ätit järntabletterna som jag skulle. Så är det inte heller längre, händer väldigt sällan nu.


Nä, nu ska jag laga mat :) Är jättehungrig!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0