KSS igen..

Var hos barnmorskan idag. Allt var bra :) Berättade att två gånger efter att jag vart på toa så har det runnit längs låret och att jag inte vetat vad det har varit. Hon ringde då till förlossningen på Skövdes sjukhus och dom bestämde att det var lika bra att jag åkte in, för säkerhetsskull så inte vattnet hade börjat gå lr nått. Så Mikael och farfar körde in mig ca en timme senare och när jag kom dit fick jag gå till samma rum jag var i sist. Först fick jag lämna urinprov sedan tog hon blodtryck och puls, sen fick jag lägga mig på sängen och dom spände fast samma maskin jag hade sist. Två band runtom med två plattor mot magen, en som kände av värkar och en för att höra bebisens hjärtljud. Fick även denna gången en knapp att trycka på när jag kände fosterrörelser. Låg inte riktigt lika länge denna gången, ca 20 minuter.. sist var det ungefär en halvtimme. Såg på pappret med kurvorna (en för värkar, en för hjärtljud och streck där jag hade tryckt vid fosterrörelse) att när barnet rörde sig som mest så hade även hjärtljuden varit väldigt snabba och tydliga och då hade jag haft värkar! Kände dom inte men det gjorde tydligen barnet :P Precis som förra gången så kollade vi ultraljud oxå och allt såg bra ut. Frågade ifall man kunde se säkrare nu om det var en flicka. Egentligen säger dom inte sånt i skövde men tänkte att eftersom jag redan visste någorlunda säkert så då kanske dom bara kunde stärka det men jag fick inte ett klart svar, det gick tydligen inte att se riktigt och jag kunde absolut inte avgöra, inte så svårt att se vad som är vad men denna gången fatta jag knappt nått plus att skärmen var inte riktad så mkt mot mig. Sen blev det gynundersökning, usch! Kollade ultraljud på livmodern och allt såg bra ut. Så då var det alltså inte vatten som gått. Barnet kan ha tryckt på så det kom urin lr väldigt tunn flytning. Knappast mysigt, menmen så e det.

Vet inte om jag skrev det men skriver det igen då ;P Barnet har börjat lägga sig tillrätta nu med huvudet neråt! Nu känns det ännu verkligare.. fast ändå ofattbart! Tänk att barnet redan har gjort det, helt själv! Ett smart barn jag har :D <33 Måste vara efter mig ;)

Skönt att allt var bra iaf. Hoppas att jag inte kommer behöva åka in mer innan förlossningen. Känns som att det kanske e lika bra att bosätta sig i Skövde för nått år framöver så man inte behöver åka så långt :P ... men neeee.

Ska kolla på tv nu :D Kram!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Vad spännande! :D Jaa, oja! Måste vara så smart på grund av alla konversationer ;D

2010-03-13 @ 02:22:19
URL: http://pullin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0