Jag är knäpp!

Ibland känner jag nästan att det inte skulle göra nått om barnet föddes lite förtidigt. Bara för att då är inte risken så stor att det är ett stort barn, vilket känns lite läskigt att klämma ut. Jag vet jag e helt störd!! Och så vill jag verkligen att barnet ska komma snart!! Fast ändå när jag tänker efter e det nog bäst att det stannar där några veckor till.

Måste köpa mer grejer!! Har bara spjälsäng (+madrass, spjälskydd, ett påslakan och ett örngott).. och kläder då såklart.
Har ju lite grejer på g. Tur man känner folk med barn :D

Vad behöver man?


  • Spjälsäng
  • Skötbord
  • Badbalja
  • Sängkläder
  • Kudde
  • Täcke
  • Barnvagn
  • Kläder
  • Babygym
  • Babymonitor?
  • Babysitter
  • Blöjor
  • Hygiengrejer
  • Hudvårdsgrejer
  • Babyskydd/Bilbarnstol
  • Bärsele
  • Amningskudde
  • Skötväska


Skriv gärna om du kommer på nått mer.. jag har säkert glömt massor!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Johanna Wahlström

badtermometer, speldosa, mobil till spjällsängen, ngt roligt för bebis att titta på i barnvagn och barnstol, STORA bindor till dig själv efter förlossningen. Massa småhandukar!!! Osv osv.... finns massor som man kan behöva. Men är mkt man kan köpa efterhand när man landat lite. Kram Johanna =)

2010-03-12 @ 23:18:00
URL: http://dombastaibilder.blogg.se/
Postat av: Josse

Haha ja juste! Har själv kollat massor på de mesta du nämnde, minnet e bra men kort ;D Tack!7



Kram

2010-03-13 @ 00:15:29
Postat av: Cornelia

jag har sagt att du inte får få förtidigt ;) jag vill hinna komma hem först!! ;D <3

Barnstol men det behövs väl inte förän efter barnet lärt sig att sitta själv, men ändå..:P haha :D Puss <33

2010-03-13 @ 17:15:29
Postat av: Josse

Hahaa:D precis :P Puss<33

2010-03-14 @ 12:14:58
Postat av: Sanna

Du MÅSTE ha en stooor nalle, som e i minst samma size som ungen! ;D En riktigt gossig en!

2010-03-14 @ 17:05:39
Postat av: Josse

Hahaa ja får kolla efter det ;D

2010-03-15 @ 13:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0