Dagisfröknar ska inte röka!

Usch, Fy och Blä! Tycker inte man ska röka när man har hand om barn så mkt som dagisfröknar och lärare har. Gick förbi två tanter som stod utanför ett dagis tidigt imorse. Dom stod å rökte å snacka tantskit. Såg skitläskiga ut!! Har man med barn å göra så ska man inte se läskig ut.. :P fast man kan ju inte säga "Ne du får inte jobba med barn, du röker och är ful!" Hahahaa!! Kommer ihåg en kvinna/tant som brukade hjälpa till i vårat klassrum när jag gick på mellanstadiet. Ska försöka måla upp en bild för dig så förstår du hur äcklig och hemsk hon var: Jeans som satt i midjan ovanpå en genomskinlig blus så man såg tantbh:n (ni vet sån där slapp). Långa röda naglar. Rött läppstift som alltid förflyttade sig ner på tänderna. Stank asäckligt, mestadels rök. Och när hon skulle hjälpa en så kände man ju lukten ännu starkare, kommer ihåg att jag inte brukade prata så mkt när hon var precis brevid för jag försökte hålla andan lite smått så man slapp den där andedräkten. Och så hängde hon över en så, bakifrån, så man fick hennes "taxöron" (ja, hon hade stora hängbröst) i nacken. Låter det som en mysig lärare!? Knappast.


* Pauline, vet du vem jag menar!? ;) *


Innan jag sätter mitt barn på ett dagis så ska jag banne mig inspektera hela personalen innan! Jag e ju ganska kort så jag kanske skulle kunna vara undercover ;D

Hmmm.. tål att tänkas på!

Kommentarer
Postat av: Pauline

hahahahahah!! Oja! Jag vet vem du menar. Men jag tyckte verkligen om henne :O Kan ju bero på att min mamma rökte xD

2010-03-13 @ 02:19:19
URL: http://pullin.blogg.se/
Postat av: Josse!

Jasså! :O haha ja kan ju va det då ;P

2010-03-13 @ 14:13:01
Postat av: Anonym

rökte inte du?!

2010-03-14 @ 06:19:26
Postat av: Josse

Jo, men slutade när jag blev gravid. :) Hurså? Får jag inte säga att dagisfröknar inte borde röka? Om nån röker så e det upp till den, men man ska inte låta det gå ut över någon annan. Därför slutade jag, för det handlade inte om mig längre.

2010-03-14 @ 12:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0